Péče o auto – Klimatizace
Zápach z klimatizace je ukazatelem jejího znečištění. Zanedbaná klimatizace je ideálním místem pro tvorbu bakterií a plísní, které mohou způsobovat alergické reakce i chřipky. Jsou taky průvodci zápachu v autě. Klimatizace se doporučuje čistit optimálně dvakrát ročně, nejméně alespoň jednou za rok. V případě podceňování péče o klimatizaci mohou jít poruchy i do vysokých čísel. I zde je totiž třeba měnit olej a další kapaliny.
KABINOVÝ FILTR
Kabinový filtr braní nečistotám ve venkovním ovzduší dostat se do kabiny. Pokud je filtr zanesený, místo toho, aby vzduch uvnitř vozu čistil, uvolňuje do něj škodliviny. Filtr nemusíte měnit každý rok, záleží na typu a druhu filtru. Hodně záleží na způsobu užívání a na prašnosti provozu. Čištění probíhá tak, že se starý kabinový filtr vyndá, vyhodí a nasadí se nový.
Správná a preventivní údržba klimatizace
Ke správné funkci a životnosti klimatizace můžete pomoci tím, že ji aspoň jednou za čtrnáct dní zapneme. Roztočený kompresor tak zajistí promazání všech těsnících prvků. Dobré je také nenechávat klimatizaci běžet až do cíle cesty. Pokud ji vypnete dříve před vypnutím motoru, výparník se stihne vysušit, čímž dochází k minimalizaci tvorby bakterií.
V létě dosáhnete nejrychlejšího ochlazení v kabině vozidla takto:
- otevřete okno pro vyvětrání horkého vzduchu,
- po vyvětrání a zavření okna nastavte klimatizaci na vnitřní cirkulaci vzduchu, ne přímo na sebe,
- po dostatečném ochlazení vzduchu přepněte na vnější nasávání, proto, aby byl vždy zajištěn dostatek čerstvého vzduchu uvnitř vozidla.
V zimě klimatizace pomůže rychleji odstranit vrstvu ledu na čelním skle.
- Nasměrujte proudící vzduch na čelní sklo. Nastavte maximální teplotu a zapněte klimatizaci.
- I v zimním období je třeba zapínat klimatizaci alespoň jednou za 14 dní na 10 minut. Tím se vyhnete nadměrnému usazování prachu a následnému zápachu, který je typický při prvních používáních klimatizací po zimě.
Zajeďte si k nám pro vyčištění a zkontrolování klimatizace
Vydesinfikujeme klimatizaci ve Vašem autě a zároveň uděláme kontrolu jejího stavu a stavu pylového (kabinového) filtru. Chladicí kapalinu je třeba doplňovat a u kompresoru měnit olej, pokud se tyto úkony zanedbávají, může se pokazit celý klimatizační systém a pak jdou opravy do řádek desetitisíců, proto to neodbývejte a dejte svému autu plnou péči, kterou potřebuje.
Co vše se kontroluje?
- kontrolu znečištění kabinového filtru,
- kontrolu stavu vzduchových kanálů s možností jejich dezinfekce a vyčištění speciálním přípravkem,
- kontrolu množství média v chladícím okruhu,
- kontrolu znečištění sušičky,
- měření tlaku v systému,
- měření teplot v chladícím okruhu,
- měření teplot vzduchu v kabině vozidla.